ZTS: Prostopadłe lustra

 

ProstopadleLusterka1

Wczoraj buszując po sklepie z ubraniami, Psota zamiast jak zwykle biegać pod wieszakami, bawić koszykami i przymierzać wszystkie buty jakie jej się spodobają (ciekaaaaawe po kim to ma. ;p) po prostu oszalała na punkcie małego lustra w którym można się przekonać, że właśnie te konkretne buty, muszą być nasze i koniec. Kładła się przed nim, świrowała, śmiała się, robiła minki i ustawiała różne przedmioty obserwując jak się odbijają.

Więc w maminej głowie od razu się pojawił pomysł lusterka prostopadłego – do obserwowania kształtów, ćwiczeń logopedycznych, wspaniałej i ciekawej zabawy.

Zahaczyłyśmy więc o market budowlany i pognałyśmy z pomysłem do taty, który od razu się ucieszył na samą myśl zabawy z wiertarką i majsterkowanie z córcią. – Mama

Co będzie nam potrzebne?

  • deseczka 80cm x 20cm x 2cm
  • 2 lusterka 20×30 cm
  • 2 konfirmanty 50 mm x 6mm
  • odrobina kleju do drewna
  • wiertarka
  • wiertło 4mm
  • wkrętarka z bitami imbusowymi / klucze imbusowe
  • wyrzynarka/piłka do drewna
  • średnioziarnisty papier ścierny
  • ołówek i linijka
  • klocki/owoce/wszystko co nam wpadnie pod rękę do obserwowania odbić

Łączny koszt materiałów to ok. 30zł.

Zaczynamy od ucięcia dwóch kawałków deseczki. Jeden z nich powinien mieć 30cm długości, a drugi 32cm. Skąd 2cm ekstra? Musimy mieć zapas by połączyć deski bez ryzyka że lusterko będzie wystawało za brzeg. 🙂 Oczywiście brzegi dociętych części wygładzamy papierem ściernym. Nie wyrzucamy małego kawałka (18cm), przyda się już niedługo!

Zaczynamy od wywiercenia dwóch otworów 4mm w dłuższej desce. Powinny się one znajdować 1cm od krótszego brzegu i po 5cm od dłuższych. W tym momencie możemy przyłożyć nawierconą krawędź do boku krótszej deski, włożyć wiertło w istniejące już otwory i wiercić aż zagłębimy się na 5cm.

Łączymy obie deseczki konfirmantami. Teraz możemy już posmarować lusterka klejem do drewna i przymocować je do nowopowstałej konstrukcji (oczywiście po wewnętrznej stronie). – Tata

Aurelka z klocków budowała wieże, patrzyła przez kolorowe szkiełka obserwując zmiany koloru, opowiadałam jej o kształtach, o lustrzanym odbiciu, o słodkiej dziewczynce w lusterku. 😉 Po zabawie przez cały dzień przychodziła do kącika w którym stoi lusterko i kładła na nim różne przedmioty. Jutro będziemy ćwiczyć minki i zlizywać słodki dżem obserwując ruch języczka. – Mama

Lustereczko! Powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy w świecie? 😉

Aurelcia wraz z rodzicami wykonała dzisiaj wspaniałą pracę. Palce mi się palą na samą myśl ile Wam Drodzy Rodzice będę mogła przekazać zabaw związanym z lustrami. Od zabaw logopedycznych, po naukę własnego ciała. (o tym w następnych wpisach)

Dzisiaj skupimy się na poznawaniu figur geometrycznych, oraz kolorów – te dwa zagadnienia można bardzo fajnie łączyć. Nie ma limitu wiekowego by móc rozpocząć zabawę z kształtami. Im wcześniej tym lepiej.

Dwuletnie dziecko powinno już rozróżniać podstawowe kształty – kwadrat, koło i trójkąt. Co za tym idzie maluch z większą łatwością jest w stanie opisywać to czego w danym momencie potrzebuje.

Po raz kolejny pojawia się również kwestia pisania. Jak wytłumaczyć dziecku, że ma napisać literkę „B”, która ma dwa „brzuszki” i „kreskę” skoro nie opanuje podstawowych kształtów. Oczywiście nie możemy wymagać zbyt wiele od dzieci, bo tego typu umiejętności są niezwykle trudne do opanowania.

Jak wykorzystać nasze geometryczne lusterka-klocki? Interesującą zabawą będzie układanie budowli z rozsypanych figur. Najpierw musimy kilkukrotnie opisać kształty, później pozwolić na ułożenie budowli, a następnie wymieniając dany kształt poprosić dziecko o rozłożenie jej.

Pamiętajmy o tym by nie wchodzić w rolę surowego profesora i nie zmienić zabawę w rutynową lekcję. – Ciocia Ania

ProstopadleLusterka2

 

 

ProstopadleLusterka3

 

 

ProstopadleLusterka4

 

 

ProstopadleLusterka5

 

Oczywiście Malutka sprawdziła czy zabawka jest na poziomie. 🙂

ProstopadleLusterka6

 

 

ProstopadleLusterka7

 

 

ProstopadleLusterka8

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *